6. NÄDALA BLOGIPOSTITUS



Selle nädala teemaks oli CopyRight ning see, kas neid seadusi tuleks leebemaks teha voi ei. Lühidalt voitleb CopyRight selle vastu, et inimestte loomingut ei kasutataks valedel eesmärkidel, peamine eesmärk on vältida seda, et keegi ei saaks teenida tulu kellegi teise loomingu pealt. Samuti tekitab see ka pahameelt, sest need seadused on päris ranged ning piiravad paljude tavakasutajate voimalusi informatsiooni hankida. Isiklikult olen kursis sellega, et YouTube sisuloojad on tihti nende seadustega pahuksis. Näiteks voib sisulooja tunni ajase video reklaamitulust ilma jääda, kui on kasutanud 15 sekundit CopyRighted laulu.


Rick Falkvinge ja Christian Engströmi raamat "The Case for Copyright reform" räägib sellest, millised voiksid copyrighti seadused välja näha ning kuidas neid moistuse piires leebemaks muuta.

    Esimene punkt raamatus räägib sellest, et kogu informatsiooni jagamine peaks olema tasuta, kui jagaja selle arvelt tulu ei teeni. Mina sellega ei noustu. Sellest teemast on keeruline rääkida, sest loomingut on palju väga erinevatest valdkondadest, kuid minu arvates ei ole selline loomingu jagamine okei. Näiteks jagatakse internetis tasuta arvutimänge, filme, muusikat jne. See jätab autorid ilma suurest hulgast voimalikust tulust. Muidugi olen ise ka niimodi filme vaatanud ja mänge alla laadinud, kuid kui panen ennast autori olukorda, siis ma ei saa sellega noustuda.

    Teine punkt räägib sellest, et looming voiks muutuda 20 aasta möödudes koigile kasutatavaks. Sellega ma olen nous, et autori eluiga pluss 70 aastat on liialt pikk aeg, et oodata.

    Üks punkt räägib sellest, et loomingu osade kasutamise, et sellest midagi muud luua voiks olla lubatud. Sellega ma olen nous, sest tunnen, et see seab muusikutele suuri piiranguid ning beat'ide kasutamine voiks olla koigile lubatud, kui on autorile viidatud.

    Kuna ma ise ei ole väga süvenenud copyrighti seadustesse, sest ma ise ei ole väga loov inimene ning ei tegele selliste asjadega, siis ei oska ma öelda millised need seadused tänapäeval on. Kuid mulle tundub, et neid ei ole leebemaks muudetud, kuid pooldan seda, et moistlikuse piires voiks seda teha.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist