11. NÄDALA BLOGIPOSTITUS


    Sellel nädalal sain lähema ülevaate erinevatest arendus- ja ärimudelitest ning ülesandeks oli analüüsida üht arendus- ja ärimudelit konkreetse näite pohjal.


    Molemaks näiteks olen valinud Spotify, mis on äpp mida ma ise igapäevaselt palju kasutan ning enam ei kujutaks elu ilma selleta ette. Spotify on muusikaedastusplatform, mis on ka hetkel koos SoundCloudi ja Apple Musicuga koige tuntum.


    Spotify kasutab freemium ärimudelit, mis tähendab seda, et äppi on voimalik kasutada täiesti tasuta, kuid kui otsustad uuendada premium versioonile (7€ kuus, tudengitele 3,5€ kuus) saad sellega kaasa mitmeid väga kasulikke voimalusi. Näiteks on premium versiooni suureks eeliseks see, et ei pea kuulama iga paari laulu tagant reklaame ning samuti saad mängida seda laulu mida sa ise soovid (tasuta versioonil olemas vaid shuffle play, mis laseb esitada suvalises järjekorras laule sinu playlistist). Mina arvan, et sellise äppi puhul on see väga kasulik ärisüsteem, sest see ei ole väga kallis ning koigile kellele meeldib muusikat pidevalt kuulata on tähtis, et saaks ise valida, mis laulu sa kuulata tahad.


    Spotify arenduses on kasutatud Scrum meetodit, mis tähendab, et keskendutakse pigem inimestele ja koostööle, mitte pohjalikule dokumentatsioonile ning samuti on tänu sellele voimalik teha äppis kiireid muudatusi. Kuna muusikamaailm ja tarbijate vajadused muutuvad pidevalt ja tihti kiiresti, siis on tähtis, et Spotify suudaks nende arengutega kaasas käia. Vastasel juhul oleks see äri ebaedukas, sest on olemas ka muid konkureerivad muusikaedastusplatvorme.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist